Wyścig na 1000 mil publicznymi drogami północnych Włoch po raz ostatni odbył się w 1957 roku. Jednak Włosi nie mogli długo żyć bez swojego „najpiękniejszego wyścigu w świecie”. Dlatego też w 1977 zdecydowano o powrocie Mille Migila do kalendarza wydarzeń związanych ze sportem samochodowym. Aby zatrzymać jednak urok i wyjątkowość klasycznego Mille Miglia uznano, iż startować w nim mogą jedynie te modele samochodów, które brały udział w historycznym Mille Migila (1927-57).
I tak legenda narodziła się po raz kolejny. Od prawie 40 lat Mille Migila łączy wyjątkowe osoby zafascynowane światem motoryzacji, które stają w szranki w najpiękniejszych na świecie klasycznych samochodach. W tej chwili to wydarzenie jedyne w swoim rodzaju o światowej sławie. Jest to swoista kombinacja tradycji i nowoczesności okraszona elegancją, kreatywnością i swoistym „włoskim stylem życia”
Obecnie Mille Migila nie jest rozgrywany w ciągu jednego dnia a został podzielony na 4 etapy – po jednym na dzień. Zadaniem jest przejechanie każdego etapu w najbardziej optymalnym dla danej trasy czasie. Wygrywa ten, który będzie najbliżej ideału.
Co roku w rajdzie bierze udział około 430 ekip z ponad 40 krajów świata. Niektóre egzemplarze biorące udział tak w zeszłorocznym jak i w poprzednich rajdach brały udział również w klasycznym wyścigu w latach 1927-57. Najstarszy samochód (Fiat 501 S) biorący udział w rajdzie w 2015 roku w barwach Wielkiej Brytanii wyprodukowany został 1922.
W tym roku ponownie kilkaset pasjonatów motoryzacji z całego świata stanie na starcie rajdu w Brescii. Wśród nich będzie również reprezentujący Perlage Aston Martin z 1952 roku.
Tu znajdziesz więcej informacji o obencym Mille Miglia a także o jego regułach.